De reis en Ayacucho - Reisverslag uit Ayacucho, Peru van Samira Hunen - WaarBenJij.nu De reis en Ayacucho - Reisverslag uit Ayacucho, Peru van Samira Hunen - WaarBenJij.nu

De reis en Ayacucho

Door: samira van hunen

Blijf op de hoogte en volg Samira

08 Februari 2011 | Peru, Ayacucho

5 & 6 Februari
Toen we in Houston i het hotel kwamen bleek dat er niet goed geboekt was we hadden een kamer voor 5 maart i.p.v. 5 februari. Omdat we geen creditcard hadden, moesten we om de hoek geld halen in een super Amerikaans café. Gelijk toen we binnen kwamen zagen we een enorm paard en wannabe cowboys (alleen maar mannen!), echt leuk om een keer te zien!
Na een heerlijke nacht in Houston hadden we een super Amerikaans ontbijt. Via een apparaat kon je zelf wafels maken etc, maar niets gezonds! En.. Internet! Mijn eerste reisverslag komt daar vandaan, in de mail leek hij leeg maar hij staat wel op we website! En… ik kan pingen! Dus voor iedereen met ping, laat me maar weten:D! Nadat we onze koffers hadden gedropt op het vliegveld zijn we met een taxi naar een American Mall gegaan. Al onze vooroordelen over grote shopping centers, heel veel ongezond eten, mannen met cowboy hoeden en immens dikke mensen werden bevestigd! Super leuk om toch nog gezien te hebben!
De vlucht naar Lima was prima. We zouden waarschijnlijk vertraging hebben, maar dat was niet het geval. Omdat we heel lang (van 23.30 tot 05.00 uur) moesten wachten gingen we even naar buiten, 3 tellen en toen waren we weer binnen, wat een smok!!
Toen maar naar Starbucks, zeker geen straf ;), vervolgens gingen we naar de gate en zijn we daar gaan wachten. Een van ons zei: wou over 2 uur zijn we in Ayacucho wat hebben we ene gelukt gehad dat we geen vertraging hadden vanuit Houston! Te vroeg gejuicht… onze vlucht was vertraagd, van 5 tot 14.30 gewacht. In de tussentijd half slapen en mensen bekijken. Opvallend is dat ze een totaal ander postuur hebben dan wij. Dunne benen en een breed bovenlichaam( waar ook al het vet opgeslagen wordt..) oude vrouwen vol rimpels met nog pikzwart haar! Grote rokken, lange kousen vlechten met wol er doorheen en aan de uiteindes aan elkaar gebonden, bijzonder. (check foto). Onze vlucht werd helaas gecanceled. Toen zijn we naar de bus gegaan, 11uur rijden, vanaf 22.05. In de tussentijd hebben we ons vermaakt met Peruaanse kinderen, wat een schatjes, heel open in de communicatie, maar zeker niet brutaal. Ik heb heel veel zin om Nuestra Casita te gaan bekijken. Wat een busreis, super grote luxe stoelen. De eerste keer dat we het rijden in Peru mee maakten. Het was maar goed dat we een riem om hadden want bij elke bocht vloog ik bijna uit mijn stoel!

7 februari
Ayacucho om 07.30 gelijk opgehaald super! Het lijkt net Nicaragua wat betreft de huizen straatjes en blokken. Verrassend genoeg weinig last gehad van de hoogte (Tot over de 4.500 meter!) we zitten nu op 2700meter en dat gaat prima. Al lachen we elkaar en onszelf wel en beetje uit als we hijgend bovenaan de trap komen:P.
Nustra casita, nog lang niet af maar wordt erg mooi!
Even half uurtje slapen, om 11.30. Dan eten en Spaans leren, jongens waren aan het slapen en niet meer wakker te krijgen:). Ik ging in de tuin zitten en lekker in het zonnetje spaans leren, wat een weer! Ze hadden mij bang gemaakt dat het niet warm zou zijn en dat vinden zij ook, maar voor ons is het heerlijk:). Wat een uitzicht vanuit mijn kamer, tegen de bergen waar we op uitkijken staan heel veel huisjes, die ’s avonds allemaal lichtjes hebben branden:)! Heerlijk groot bed, met een kast en een bureau. Geweldig avondeten Ria had heerlijk vega gekookt en na 64 uur reizen en maar 2 maaltijden, was eten heel erg welkom! Niet zo erg als we nog even hier blijven;). In de stad een kopie maken van ons paspoort en daarmee door heel Peru kunnen reizen, nadat we een stempel en handtekening hebben gekregen van de notaris (binnen 2 minuten). Voor 1 sol per man/vrouw dat is ongeveer E 0.25 niet voor te stellen in Nederland toch?

Guess what… Ik ben lang hier! Bijna elke vrouw en heel wat mannen kan ik op hun hoofd kijken! Dat is wel echt een bijzondere ervaring!

8 februari
Om 10uur waren we bij Nuestra Casita ( met de taxi, want alles gaat met de taxi hier, 10 min voor een euro!) waar we taart kregen met alle kinderen als welkom. Direct toen we thuis kwamen ben ik gaan skypen toch leuk om na 5 dagen weer even pap, mam, Lu en Dunc te spreken:)!! Daarna ben ik weer gaan slapen. Vandaag gaat het wat minder goed. Ondanks dat ik er gister weinig van merkte heb ik nu toch duidelijk last van de hoogte. Hopelijk ben ik er morgen meer aan gewent, tot snel!
Bedankt voor jullie berichtjes enzo super leuk!

  • 09 Februari 2011 - 07:42

    Dunc:

    Mooie verhalen zo meteen aan de start, lief! En over dat weer: ik zie al 22 graden staan, dat valt mij ook mee! De airplane-functie op de camera doet het ook goed zie ik?

    XX

  • 09 Februari 2011 - 08:08

    Shelitha:

    Fijne pics:) laat er maar gauw meer komen. Als je lid wordt van het wnf op waarbenjij.nu (gratis) krijg je trouwens 50 foto's gratis!

  • 09 Februari 2011 - 08:09

    Juul:

    Hey hey,

    Wat herkenbaar dat vliegtuigen gecancelled worden of overbooked zijn.
    Heb je wel chille compesatie? Zo niet dan is dit een tip voor je reis terug want waarschijnlijk is deze sowieso overbooked.

    Genietze aankomende dagen!

  • 09 Februari 2011 - 12:55

    Carlijn:

    Heey Samira!
    Mooie luchtfoto's! Dat was een zware bevalling dus die heenreis, als ik het zo lees pfoe. Heel veel plezier meid! x

  • 09 Februari 2011 - 13:39

    Pa:

    Wat schrijf je leuk, beschrijvend van wat je meemaakt maar zeker niet langdradig! Grappig dat je ook schrijft dat je daar zo lang bent dat je bijna iedereen op zijn of haar dak kunt kijken. Hoop dat je snel aan de hoogte gewent bent. Fijn dat de temperatuur meezit!
    Liefs xxx

  • 09 Februari 2011 - 20:39

    Mam:

    Prachtige foto's van Groenland hoor!!!
    Wat was het bijzonder om zo samen te kletsen via skype! Super!
    Hoop dat je snel wennen kan aan de hoogte en ik geniet van je verhaal!
    Groetjes ook aan Ria en Gerrit!

  • 09 Februari 2011 - 21:12

    Zzzzzzzy:

    heej sam, thanx voor-het-me-toevoegen-aan-mailinglist :) kan ik lekker mee belevu.. duss je kunt niet smsen, maar kan ik jou wel smsjes sturen? enne... wat is nou eigenlijk precies je afstudeer project? kuzzz

  • 10 Februari 2011 - 10:57

    Lody:

    Hey Sam,

    Leuk verhaal :D, haha grappig die brommertaxi's lelijke dingen :P
    en echt mooi uitzicht, die krottenwijk is herkenbaar van brazilie, echt hutjemutje...
    Geniet van de mooie ervaringen!!

    Kus Lood.

  • 10 Februari 2011 - 14:09

    Esmée:

    Aaah Sam die laatste foto's met die kindjes zijn echt super schattig! Super leuk dat je het bijhoud het is allemaal heel leuk om te lezen. (ook nog een nieuwtje over mij ik heb mijn autotheorie examen gehaald). Dikke kus

  • 16 Februari 2011 - 01:04

    Samira:

    Hola,
    zouden jullie met je eigen naam willen reageren? Dan kan ik wanneer ik de mogelijkheid heb, persoonlijk reageren. Anders weet ik niet wie je bent.
    Liefs Sam

  • 23 Februari 2011 - 15:38

    Karel:

    vet mooie foto's!

    het lijkt wel alsof iedereen die ik ken naar zuid amerika gaan, sinds ik daar zelf ben geweest... (een paar van mn neven en nichten zijn ook in zuid amerika)

    (wel een laat reactie, maar ja, ik kom je site nu pas tegen via de site van Shelitha)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Ayacucho

Samira

Actief sinds 11 Jan. 2011
Verslag gelezen: 74
Totaal aantal bezoekers 23566

Voorgaande reizen:

26 Januari 2016 - 24 Juli 2016

Nieuw Zeeland

04 Februari 2011 - 05 Mei 2011

Afstuderen in Peru

28 Juni 2011 - 30 November -0001

travel fever

Landen bezocht: