Ya estoy de vuelta - Reisverslag uit Lima, Peru van Samira Hunen - WaarBenJij.nu Ya estoy de vuelta - Reisverslag uit Lima, Peru van Samira Hunen - WaarBenJij.nu

Ya estoy de vuelta

Door: samira van hunen

Blijf op de hoogte en volg Samira

29 Juni 2011 | Peru, Lima

Hoi allemaal,
mijn eerste bericht voor deze reis. Dit keer vanuit Lima. Het is hier 10uur ´ochtends maar voor mijn gevoel is het 17.00uur net als bij jullie. De komende maanden zal ik hier af en toe een berichtje achter laten.

Gister om 12.30 Nederlandse tijd is mijn vliegtuig vertrokken. Duncan heeft mij voor de derde keer dit jaar naar Schiphol gebracht.
Afgelopen vrijdag was er een geweldig feest voor mij georganiseerd omdat ik afgestudeerd ben. Heel veel mensen hebben mij toen laten zien en horen (ook wanneer ze er niet konden zijn via berichtjes) dat ik alle reden heb om, ook al weet iki nog niet wanneer, na deze reis naar hen terug te willen komen. Thanks guys!
Afgelopen maandag heb ik mijn diploma opgehaald. Gek om na 19 jaar van school opeens niet meer te hoeven!

13uur vliegen, ik heb een beetje nagedacht over wat ik hier ga doen en mijn conclusie is dat ik niet echt wil plannen. Vanaf Lima ga ik waarschijnlijk naar Chiclayo, maar wanneer en hoe dat bedenk ik later. vanaf half juli ga ik een tijdje reizen met iemand die ik hier in april ontmoet heb. We gaan waarschijnlijk richting Bolivia. De tweede week van ausustus stapt Dunc eindelijk ook zelf op het vliegtuig. Waarschijnlijk zullen we elkaar in de buurt van Rio ontmoeten.

Naast mij in het vliegtuig zat een jongetje van 7. Samen met pappa, mamma en broertje was hij op weg naar zijn geboorteland. Ze gingen Roza ophalen, zijn kleine zusje van 1. Heel spannend! tegen de tijd dat het vleigtuig begon te dalen ging ook de zon onder. De rode gloed viel op de toppen van de besneeuwde en onbesneeuwde bergen.Net de toppen staken uit de wolken. Alsof de bergen uit de kolkende zee kwamen. Daarboven kleurde de lucht rood oranje blauw. eenmaal onder de wolken was het donker en waren alle lichtjes van de enorme stad Lima zichtbaar. De taxi van het hostel stond klaar toen ik aankwam lopen. We reden naar Barranco. langs het strand waar ik eerder gezeten had. Het was een totale chaos op de weg. Blijkbaar was Barranco the place to be vandaag. Het was het feest van San Perdo, de heilige van de vissers. Ook al was het een chaos op de weg en had ik geen idee waar ik precies uit zou komen en hoe ik de komend week door zal brengen, ik was gelijk helemaal relaxt, het leek vertrouwd. Naast ons reed een motorijder in de berm die ons op die manier in kwam halen. Langs de weg stonden borden waar in het spaans opstond: water is leven zorg er voor! Hetzelfde stond er ongeveer voor de natuur:).
De kamer in het hostel had ik totaal voor mijzelf. Geniaal, gelijk om 21.00uur naar bed! (04.00uur nl)
Goed idee, want afgelopen nacht kwamen een voor een kamergenoten binnen tot 7uur vanmorgen. Rond 4uur kwam er ene jongen binnen die zich 10keer verontschuldigde dat hij mij wakker had gemaakt. Hij stelde zich voor en begon een heel verhaal, dude, laat me slapen! Verbazingwekkend hoe hard sommige mensen kunnen sneurken :P. Het leuke van Whatsapp is dat je ook geluiden kunt versturen, dus Dunc mocht meegenieten ;).

Straks ga ik waarschijnlijk surfen met Danny een jongen uit het hostel. Verder nog geen plannen, heerlijk! :)

Mocht je mij nodig hebben, ik heb mijn mobiel niet veel mee, maar ik heb wel bereik met mijn Nederlandse nummer.

Cuidate!

  • 29 Juni 2011 - 15:56

    Mirjam:

    Daaaag meis! Wat fijn dat je helemaal goed bent aangekomen. Wat heerlijk vrij moet je voelen! Geen school, geen plannen...:D Lekker hoor! Maar ook spannend! Ben heel benieuwd wat je daar allemaal gaat uitspoken dus houd me maar goed oip de hoogte ;) Dikke kus!

  • 29 Juni 2011 - 16:11

    Duncan:

    Immens! Een snel verslag zeg! Ik heb inderdaad medelijden met je wat betreft het snurken... Dan ben ik ineens zo erg nog niet he?

    xx

  • 29 Juni 2011 - 17:35

    Judith:

    Hey meis,
    Wat super! Ik val ook een beetje in een zwart gat hier :P heb 7 jaar lang een beroeps opleiding gedaan en nu?? Als ik je verhaal zo lees gaat het helemaal goed komen!!
    Liefs Juud

  • 29 Juni 2011 - 17:47

    Olga:

    Een prachtige start van een nieuw avontuur. Geniet ervan. Liefs ook van Wander en Cristina.

  • 29 Juni 2011 - 17:47

    Jezus:

    Sammie! Cool dat je veilig daar bent! Nice van het waterbord, nu hopen dat de mensen doen wat er staat en dat ze ook een beetje voor jou zorgen. Kijk uit naar je volgende verhaal, kan ik lekker soggen;)

  • 29 Juni 2011 - 18:39

    Mam:

    Super hoor gelijk een berichtje!! Fijn dat ze van het hostel er ook echt waren!
    Snurken... tja, je kunt er last van hebben:)!
    Hoe ga je surfen? Met of zonder zeil?!
    Succes, veel plezier en ik kijk uit naar nieuwe verhalen1
    Knus, mam

  • 29 Juni 2011 - 18:40

    Karel:

    Allereerst, gefeliciteerd met je diploma, ik was zo asociaal om je maandag niet (digitaal) te feliciteren! Ten tweede, ik ben blij dat je een goed vlucht hebt gehad! Ik hoop wel dat die gezin naast je een beetje koest hield. Ten derde, wel jammer, een snurker in de zaal... (al moet ik bekennen, in zulke gevallen blij te zijn doof te zijn....) (al zijn zulke momenten zeldzaam...)

    Ten vierde, heel veel plezier de komende tijd! En uiteindelijk, succes met het vinden van een baan!

    Karel.

  • 29 Juni 2011 - 20:19

    Pa:

    Goed Sam zo snel al een berichtje! Je hebt een goede vlucht gehad, ben benieuwd of je weer opnieuw last van de hoogte krijgt. Waar je nu zit, ben je op zee hoogte, want je gaat op de oceaan surfen, denk ik. Wave boarden? Zorg ervoor dat je geen bord voor je kop krijgt, doet heel zeer!

    Geniet en rust lekker uit!

    xxx

  • 30 Juni 2011 - 06:39

    Gaia:

    Hai meis!

    Goed om te horen dat je goed bent aangekomen en dat je het fijn hebt! Fijn dat je zoveel vrijheid hebt, lekker genieten :D

    Succes met boarden! Zijn de golfen lekker hoog?

    Genietze! Ik lees je verhalen wel weer!

    Xx

  • 04 Juli 2011 - 21:41

    Wietske:

    Hej Samira,
    Geen idee wat je plannen zijn daar in Peru, maar wel erg tof dat je daar bent.
    Vrienden van mij zitten daar ook in Peru, al 2 jaar. Ze hebben daar een project opgezet voor ouderen. Dit is hun site:
    www.yuyaq.com

    Ik weet niet of je nog (vrijwilligers) werk daar doet, of dat je puur aan het rondtrekken bent. Maar anders is het misschien wat. Ze zullen je wellicht ook voor die periode kunnen helpen aan een verblijfplaats. Als het je wat lijkt moet je maar even contact met ze opnemen of met mij;) Maar misschien is werken ook helemaal niet je bedoeling! In ieder geval veel plezier daar!

    Groetjes,
    Wietske

  • 06 Juli 2011 - 14:58

    Kris:

    Sounds goooood meis:)! Super leuk dat Duncan langs komt! Ben jaloers op je, lekker paar maandjes reizen. En heel saai voor mij weer zonder mijn huisgenootje! Ga er lekker van genieten en ik blijf je blog volgen. Tot ooit;)! Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Samira

Actief sinds 11 Jan. 2011
Verslag gelezen: 47
Totaal aantal bezoekers 23569

Voorgaande reizen:

26 Januari 2016 - 24 Juli 2016

Nieuw Zeeland

04 Februari 2011 - 05 Mei 2011

Afstuderen in Peru

28 Juni 2011 - 30 November -0001

travel fever

Landen bezocht: