hotsprings, whale watching, schildpadden & more - Reisverslag uit Puerto López, Ecuador van Samira Hunen - WaarBenJij.nu hotsprings, whale watching, schildpadden & more - Reisverslag uit Puerto López, Ecuador van Samira Hunen - WaarBenJij.nu

hotsprings, whale watching, schildpadden & more

Door: samira van hunen

Blijf op de hoogte en volg Samira

17 September 2011 | Ecuador, Puerto López

Bogota
vanaf Manaus had ik een vliegticket geboekt naar Bogota en van Bogota naar Quito om via Quito weer naar Lima te vliegen en terug naar huis. Na twee dagen in het huis van Marinus gelogeerd te hebben besloot ik dat het niet handig was om naar de kust te gaan. Dat zou twee keer een 20uur busrit betekenen en ik had maar 7 dagen in Colombia. Ik bleef in Bogota maar vertrok naar een hostel. Die zaterdag zijn we naar een heel bizar restaurant/ kroeg gegaan. De kroeg was zo groot als 3 huizenblokken kon je eten drinken en ondertussen tussen de acteurs en bizarre versiering op de banken dansen. Je begrijpt het was een geniale avond ;).

De volgende dag bezochten we het goud museum, eerlijk gezegd had ik er iets anders van verwacht, maar goede toeristen als we waren hebben we het hele museum van onder tot boven bekeken. Alle dingen die er gevonden waren waren heel klein, maar de werktuigen lagen er ook bij. Het is heel knap dat ze met zulke grove middelen zulke kleine dingetjes zo gedetailleerd konden maken. Behalve de standaard toeristen dingen zoals, het presidentieel paleis, het oude centrum en het uitzichtpunt over de stad hebben we ook het uitgaanscentrum verkend. Een dag hadden we heerlijk weer en zijn we met paarden een berg op gereden om daar vervolgens te paragliden en met de paarden weer naar beneden te rijden waar we aan de voet van de berg een traditionele maaltijd krijgen.
Van Bogota vloog in naar Quito.
Quito en Ecuador zijn beide woorden die duiden op het middelpunt van de aarde. Net buiten Quito ligt het 0/0 graden punt. Hier is een monument geplaatst door de Fransen, maar die hadden zich 200meter verrekend. Op het echte punt is een museum waar ze allerlei trucjes doen zoals een ei op een spijker zetten (dat is nog niet zo gemakkelijk als het klinkt) en water door een gootsteen laten stromen links en rechts van de evenaar. Bizar om het water op de evenaar naar beneden te zien vallen en het water boven noord en zuid, in de zelfde verplaatsbare wasbak, verschillende kanten op te zien stromen. Ben er nog steeds niet uit of het echt zo werkt of niet Ook was er een indianen museum waar ze lieten zien hoe indianen hoofden lieten krimpen tot zo´n 5cm. Heel bizar!

Omdat mijn voet echt pijn doet besloot ik dat ik niet naar de Galapagos zou gaan nu. Het is zonde om zo veel geld uit te geven en niet te kunnen wandelen, snorkelen of duiken. Deze beslissing gaf mij 10dagen om Equador te verkennen. :)

Met een Nederlandse jongen twee Canadezen en een Ier vertrokken we richting Banos. Hier hadden we een heel girly dagje. ´s Ochtends hot springs, daarna een super coole markt waar we aten, een zoals Hannah het noemde een orgasmic good brownie en een goede Colombiaanse film. Daarna voeten en nagels laten doen en met iedereen een cocktail drinken en waterpijp roken.
De dag daarna hebben we een lange fietstocht naar watervallen gemaakt die eindige onder een afdak van een buurtwinkeltje in een tropische storm.

Met 3 Engelse meisjes vertrok ik naar Laguna Cuicocha een meer midden in een krater. Een strakblauw meer in iets wat overduidelijk een krater was. Af en toe zag je op sommige plaatsen rook omhoog komen. In de bus onderweg kwamen we 3 Engelse jongens tegen die we in Quito ook hadden ontmoet. Met zun zevenen hebben we een boot opgepompt en over het meer gevaren. Net voor het donker waren we weer boven. Omdat het erg hoog lag was het heel koud. Twee kinderen staken de haard in onze kamer aan. Zij vertelde ons dat we na een half uur weer hout op het vuur moesten gooien. Toen ik dit na 20minuten wilde doen, bleek het vuur allang te zijn gedoofd. IJskoud maar met heel veel lol zaten we met zun vieren bij elkaar hout splinters te verzamelen om het hout weer aan het krijgen. Het hout was te nat dus wat we ook deden het werkte dien. De man van het hostel die we er bij hadden geroepen zei terug te komen om te helpen, maar besloot waarschijnlijk dat zijn slaap voorging, want we hebben hem niet meer gezien. We hebben die nacht onder alles geslapen wat we konden vinden :P. De dag daarna was het heerlijk weer, helaas zaten we 14uur in de bus. Dit was echt vervelend geweest, als de omgeving niet op een 3D National geographic aflevering had geleken. 14 uur genieten van alles wat voorbij komt, af en toe slapen en verder een beetje kletsen met de lokale mensen. En toen kwamen we aan in Puerto Lopez.
De plaats om naar Isla del Plata te gaan. Het zilveren eiland. Onderweg naar het eiland kwamen we meerdere walvissen tegen die aan het springen en spelen waren in het water. Op het eiland wonen blue footed Boobies, bijzondere vogels met inderdaad blauwe voeten. Geen van de vogelsoorten op het eiland was schuw en de look a like mussen aten dan ook mijn banaan uit mijn hand.
Na een wandeling over het eiland kwamen we terug bij de boot. De mensen die de wandeling niet geboekt hadden, hadden gezwommen met schildpadden! Dit wilden wij natuurlijk ook, we konden kiezen of met schildpadden snorkelen of met vissen. Zie de foto's :)!
Gister ging ik met 5 Duitse jongeren naar het mooiste strand van Ecuador. Een baai met wit strand en aan beide kanten een grote klif. Het was de eerste echt mooie dag sinds ik Brazilië verliet. Ik was bang dat ik geen zon meer zou zien voordat ik weer richting Nederland zou gaan maar gelukkig toch nog 1 dagje.
Vandaag is het weer bewolkt, ik zou met een van de Duitsers nog walvissen kijken. Maar nadat ze hem met een motor hadden opgehaald en beloofde terug te komen voor mij, heb ik ze niet meer gezien. Dat geeft mij de tijd om een blog te schrijven:)! Vanmiddag ga ik met 3 Duitsers naar Montanita, de plek om te surfen, feesten en te hippy te zijn in Equador. Ik ben benieuwd.
Vreemd om nu al af te tellen, dat had ik de komende maanden nog niet verwacht!
Zie en spreek jullie snel weer!

  • 17 September 2011 - 18:34

    Duncan:

    Heel vet weer! Zeker de walvissen en schildpadden, echt cool. Hippie zijn: dat is aan jou wel besteed, haha! Have fun!

    Dikke groeten!

    Ps. Aftellen vindt hier ook plaats ;)

  • 18 September 2011 - 09:34

    Shelit:

    Wauw! Hier heb ik één woord voor, wacht even... daar komt ie... awesome!!!!

  • 18 September 2011 - 16:50

    Mam:

    Zo joh, super!!! Dan geen galapagos maar dit is ook geweldig! prachtig met die foto's er weer bij!!!
    Ik vroeg me tijdens het lezen al af hoe blauw die voeten zouden zijn.....:)!
    Gaaf ook die luchtfoto van het paragliden..... ook wij tellen af hoor:)!
    Goede terugvlucht! liefs, mam

  • 19 September 2011 - 10:40

    Karel:

    Wat een ontzettend leuke verhaal! En ook nog ontzettend leuke foto's! Maak er een fijne laatste dagen van! En hopelijk gaat de vlucht vlot :-)

    Karel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Samira

Actief sinds 11 Jan. 2011
Verslag gelezen: 70
Totaal aantal bezoekers 23538

Voorgaande reizen:

26 Januari 2016 - 24 Juli 2016

Nieuw Zeeland

04 Februari 2011 - 05 Mei 2011

Afstuderen in Peru

28 Juni 2011 - 30 November -0001

travel fever

Landen bezocht: