Kia ora (Hallo) - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Samira Hunen - WaarBenJij.nu Kia ora (Hallo) - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Samira Hunen - WaarBenJij.nu

Kia ora (Hallo)

Blijf op de hoogte en volg Samira

28 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Hamilton

Kia ora (hallo in Maori) lieve vrienden en familie,

Twee weken geleden heb ik jullie een update gestuurd maar niet iedereen heeft hem ontvangen. Ik hoop dat het nu wel lukt :). De afgelopen twee weken waren nog leuker dan de eerste twee en ik kan niet meer wachten om jullie er over te vertellen!

Alles hier wordt hier steeds meer een beetje een thuis. Ik heb nu drie weken een eigen kamer en sinds twee weken een (eenpersoons, even wennen haha) bed! Grappig hoe in een bed slapen i.p.v. op een luchtbed als luxe kan voelen :).
In mijn laatste blog vertelde ik dat ik bij de visbruggen zou helpen. Hamilton heeft veel parken en door Hamilton stroomt een rivier. Een van de parken ligt aan de rivier en een beekje stroomt door het park naar de rivier. In het beekje zijn een aantal watervalletjes. Dat ziet er heel leuk uit, maar vissen kunnen daardoor niet omhoog zwemmen. Wij hebben een soort hellinkjes gemaakt waar de vissen wel tegenop kunnen zwemmen (zie fotos).
Stage is nog steeds veel (soms saai) bureauwerk, maar ik doe mijn best om op dit soort veldwerkprojecten mee te gaan, want NIWA doet veel interessant werk in het Nieuw Zeelandse water. Afgelopen vrijdag ben ik meegeweest op een project waarbij NIWA de stromingen in rivieren meet . Dit doen ze met een radiografisch bestuurbare boot die ongeveer de zelfde lengte heeft als ik. Erg leuk speelgoed ;).

In de afgelopen twee weken heb ik hier veel leuke mensen ontmoet. Het meisje van mijn universiteit die bij NIWA stage liep voor mij vertelde dat Kiwi's er vriendelijk zijn maar erg op zichzelf en dat het dus lastig is bevriend te worden met hen. Daardoor zouden mij wellicht veel saaie eenzame avonden te wachten staan. Ik dacht ach dan koop ik een tweedehands gitaar, werk ik aan mijn Spaans en ik neem spullen mee om sieraden o.i.d. te maken. Ik ben nog aan niets van dit alles toegekomen en tijd vinden om te slapen is ook niet erg makkelijk ;). Via couchsurfing heb ik mensen ontmoet maar ook via werk, via mijn huisgenoten en een app genaamd Meet up. De schaarse momenten dat ik alleen was waren dus volledig een keuze. Het leuke is dat veel van de contacten die ik hier heb ook mensen zijn die of ecologie, duurzaamheid, environmental sciences hebben gedaan (Vaak nog bezig zijn met hun PhD of net klaar zijn). We hebben dus veel gespreksstof en veel van hen eten ook bewust duurzaam.

Vorig weekend kon ik met mijn huisgenoot en zijn vrienden mee naar Coromandel waar zijn opa en oma aan cook's beach wonen. We sliepen in een huis op wat letterlijk in de duinen ligt dus op nog geen 20 meter van het strand! Een van de vrienden (Patrick dies getrouwd is met een Nederlandse, heel gezellig) was jarig. Dat hebben we daar gevierd. De volgende dag lag iedereen nog te slapen en kon ik met de kayak de omgeving verkennen. Dat bracht mij in een bijzondere grot en op een verlaten strand met de naam Lonely Beach. Zo mooi!

Deze week heb ik eigenlijk elke lunch gedeeld met verschillende mensen die ook op de universiteitscampus (waar ook NIWA ligt) werken. We hebben een soort groepje gevormd met een Nederlander, een Aussie, een Duitse, en een Canadese. Rondom deze groep worden er van verschillende kanten voorstellen gedaan om iets leuks te doen en iedereen brengt gezellige nieuwe mensen in.
Deze week was er een kunst festival in de Hamilton gardens. Dat hield onder andere in dat er elke avond een film werd afgespeeld op een groot scherm in de tuinen. Dinsdag hebben we met een hele groep Casablanca gezien. Ik zat naast het Duitse meisje in de groep. Omdat alles zonder subtitels was waren wij de enige die alles verstonden wat er gezegd werd (Engels, Duits, Frans en Spaans). Ik verbaasde mij er over dat de andere talen niet waren ondertiteld. Dat maakt de film waarschijnlijk toch anders voor ons dan voor de mensen die alleen Engels verstaan.


Afgelopen woensdag kreeg ik een berichtje van Tjardo, een vriend vanuit Arnhem dat hij in Auckland was! Ik vertelde dat ik op 2 uurtjes van hem af woon, dus donderdagavond had ik opeens een logee. Super gezellig! Tjardo werd vrijdag dus direct geïntroduceerd in de groep want we gingen met z'n 5'en na het werk naar het strand waar er nog 3 mensen aansloten. Ondertussen had ik een berichtje ontvangen van Cameron (een Kiwi vriend) of ik zin had in een road trip in het weekend. Hij komt van het Zuidereiland en wil net als ik het Noordereiland verkennen. Ik zei dat ik graag mee wilde als Tjardo ook mee kon. Hoe meer zielen hoe meer vreugd was het antwoord, dat resulteerde in een roadtrip met 7 mensen. We zijn via Rotarua naar Taupo gereden waar we onderweg op drie plaatsen hotsprings bezochten. Zo fijn! Na de hotsprings en super veel lol in de auto reden we langs het huis van Cameron om zijn zelf verbouwde groente op te halen waarmee we super lekker gekookt hebben. Na het eten reden we naar de Hamilton Gardens waar de film Rocky Horror Picture Show werd gedraaid. Hamilton wordt de geboorte plaats van deze bizarre cultfilm genoemd. In het centrum van Hamilton staat dan ook een standbeeld van een van de personages. Het grappige was dat de film interactief was. Mensen kwamen verkleed (dat betekende dat er redelijk wat travestieten rondliepen), wanneer het in de film regende kregen wij bijvoorbeeld een krant voor boven ons hoofd terwijl er met waterpistolen gespoten werd en de film werd voor het scherm helemaal uitgespeeld door een toneelgroep.

Het weekend was zo fijn en vol ervaringen dat ik vanmorgen wakker werd met het gevoel dat het maandag was. Mooie verrassing dat ik mij nog een keer mocht omdraaien :D. Vandaag hebben we een chill dagje en wachten we nog steeds op de regen die voor zaterdag ochtend al voorspeld was. Tot nu toe heb ik erg veel geluk gehad met het weer. Ik zal proberen jullie wat zon toe te sturen ;).
Zoals je leest heb ik het hier prima naar mijn zin, dus lieve mensen die af en toe een bezorgde berichtjes sturen, dat is nergens voor nodig, het is hier veel fijner dan ik had kunnen hopen. Ik hoop dat het met jullie ook goed gaat. Ik vind het erg leuk van jullie te horen dus schroom niet en laat hier onder een berichtje voor mij achter. (Ik wil waarschijnlijk uiteindelijk een boekje maken van mijn verhalen, foto's en berichtjes van jullie. Het zou toch jammer zijn als jij er dan niet in stond ;).

Tot snel,

Liefs Sam

  • 28 Februari 2016 - 07:40

    Duncan:

    Goed bezig! Klinkt echt leuk! Veel duurzame eters moet ook prettig voelen :) En de Rocky Horror Picture Show!!! Je bent weer een hoop rijker geworden, zie ik al!

  • 28 Februari 2016 - 09:19

    Sander:

    Hee kanjer!! Wat ontzettend cool!! Heel tof om te lezen. Fijn dat het zo goed gaat daar. Ik heb meteen ook je eerste verslag gelezen want dat was me ontgaan. Vissen, road trips, kyaks, grotten en jij... Dat klinkt alsof ik er héél snel naartoe moet ;p Zet 'm op daar en veel plezier!

    Dikke knuffel!

    San

  • 28 Februari 2016 - 13:07

    Gerra:

    Gaaf om te lezen Sam!! Haha je verveelt je geen moment dat is me wel duidelijk en een leuke compensatie voor saai bureauwerk dus! Veel plezier!
    Knus, Mam

  • 07 Maart 2016 - 12:50

    Opa En Oma:

    Wij genieten mee van alles wat je schrijft! En ook van de foto's die je op dit blad hebt staan. Knuffel Opa en Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Hamilton

Samira

Actief sinds 11 Jan. 2011
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 23504

Voorgaande reizen:

26 Januari 2016 - 24 Juli 2016

Nieuw Zeeland

04 Februari 2011 - 05 Mei 2011

Afstuderen in Peru

28 Juni 2011 - 30 November -0001

travel fever

Landen bezocht: